Update je webshop met personalisatie software Appcues

Personalisatie op een webshop houdt in dat de webshopervaring wordt aangepast aan de individuele bezoeker. Het doel is om een de juiste informatie op het juiste moment te creëren en de verwachtingen van potentiële kopers/ bezoekers waar te maken.

Appcues is aparte software die door middel van een javascript en code in de back-end wordt toegevoegd aan een website of webshop. In principe kan het daardoor aan iedere web omgeving toegevoegd worden. Door middel van parameters kan bepaald worden welke informatie van een gebruiker wordt gebruikt om ze zo te helpen bij het nemen van acties op de webshop. Bijvoorbeeld om te helpen bij het registreren via een formulier.

Doordat Appcues flexibel is op te bouwen is het belangrijk om vooraf te bepalen wat de doelen zijn die je wilt bereiken met de personalisatie. Te bepalen welke acties je wil dat ze nemen en daarna te bepalen welk informatie er nodig is om dit doel te bereiken.

Een aantal voordelen van webshoppersonalisatie:

  1. Gepersonaliseerde Content: Op een gepersonaliseerde webshop worden specifieke aanbevelingen getoond aan bezoekers op basis van hun gedrag. Maar ook nieuwe klanten helpen bij bijvoorbeeld het voorzien van informatie bij het Onboarding proces.
  2. Data Verzamelen: Om personalisatie effectief toe te passen, is het essentieel om gegevens te verzamelen over de bezoekers. Denk hierbij aan locatie, branche, functies, bedrijfsgrootte en gebruikte technologieën om zo gebruikers verder te helpen tijdens hun klantreis op jouw webshop.
  3. Behavioral Data: Door het gedrag van websitebezoekers te volgen, zoals bezochte pagina’s, terug kerend bezoek, gekoppelde accounts, gedownloade e-books en geopende nieuwsbrieven, kunnen webshops de ervaring verrijken en de juiste infromatie op het juiste moment tonen.
  4. Schaalbaarheid: Hoewel personalisatie nog niet veel voorkomt in B2B-verkoop, is het mogelijk om op schaal gepersonaliseerde websites te bouwen voor prospects. Realtime bedrijfsinformatie speelt hierbij een grote rol, die als er een koppeling is met het ERp systeem zeer krachtig kan zijn om klanten op een geautomatiseerde manier snel te kunnen helpen met de vraag.

Kortom, webshoppersonalisatie is een krachtige strategie om de betrokkenheid van bezoekers te vergroten en conversies te stimuleren.

Geïnteresseerd in een gepersonaliseerde webshop?
Neem contact op om de mogelijkheden door te spreken!

«
»