Een landingspagina? Wat houdt dat in?
Een landingspagina is een pagina die is opgezet met als doel een bezoeker klant te laten worden. Een zogenoemde conversie. Een bezoeker komt op een landingspagina wanneer ze bijvoorbeeld een zoekopdracht in Google intypen, via een nieuwsbrief of op een online advertentie klikken. Ook bepaalde URLs kunnen als landingspagina ingesteld worden, zoals uwdomein.nl/jassen.
Afhankelijk van de software die je hebt is het maken van een landingspagina makkelijk te doen of juist best wel lastig, als je bijvoorbeeld meerdere verschillende soorten producten op een pagina wilt promoten. Waar doe je goed aan?
Wat zijn de do’s en don’ts?
Een paar zaken die belangrijk zijn om een goede landingspagina te maken:
- Een heldere pakkende titel.
- Een korte beschrijving waarin je bezoekers uitlegt om welk aanbod het gaat en waarom dat aanbod bijzonder is.
- Een paar goede foto’s.
- Een de belangrijkste: call to action.
Call to action? De call to action is de actie die je als doel hebt gesteld waar de bezoeker uit moet komen, bijvoorbeeld het bestellen van een product of het kijken van een filmpje etc.
Geen idee hoe je dit aanpakt? Geen nood!
Voor alles is software, zoals het pakket Phoenix, hiermee kun je effectieve landingspagina’s creëren. Het pakket bevat veel verschillende soorten templates met best practices. De mogelijkheid om marketing funnels in te stellen en je leert specialistische online marketing technieken.
Wil je weten hoe het werkt? Klik hier voor meer informatie
Of klik hier om een proef periode te starten
Heeft u hulp of advies nodig bij de aanpak van het inrichten van een landingspagina?
Maak een vrijblijvende afspraak met een ervaren eCommerce Consultant.