Facturen handmatig overtypen, om gek van te worden!

Herkenbaar? Of wat dacht je van voorraden handmatig in je webshop en backend software bijhouden, heerlijk klusje toch?

Als je net begonnen bent met een shop is het allemaal nog prima bij te houden, maar zodra het lekker gaat lopen is dubbele voorraad en de financiële afwikkeling de eerste bottleneck waar je tegenaan loopt. Al dat overtypen is niet alleen veel werk, maar ook nog is foutgevoelig.  

Ben jij ook liever bezig met je corebusiness? 

Dan zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om dit proces te automatiseren en optimaliseren. Veel webshop systemen hebben apps, plugins, modules waarmee je de shop kunt integreren (koppelen) met je boekhoudsysteem, resale systeem etc.

Zelfs als je Back-end hierin niet voorziet, kun je met de meeste systemen een CSV (een Excel bestand) importen/ exporteren. Dat scheelt in ieder geval weer wat type fouten en extra werk.

Wat is het verschil tussen een export en een app die connect?

Een app die verbinding maakt met bijv. het Boekhoudsysteem zorgt dat de data automatisch overgestuurd wordt en een export app zorgt ervoor dat de data uit de webshop geëxporteerd kan worden in een bestand en dit bestand kan weer handmatig geïmporteerd worden in een ander systeem. Een export tool is vaak gratis beschikbaar of tegen een lager bedrag als een app die het volledig automatiseert. Echter vereist een export/ import nog handmatige handelingen waardoor je er nog steeds tijd mee kwijt bent, het voordeel is wel dat je het niet over hoeft te typen.

Onderstaand een aantal voorbeelden van apps die standaard beschikbaar zijn voor verschillende shops:

Wil je nog een stapje verder gaan en de shop professionaliseren / automatiseren?
  • Is je ERP systeem de bron en haal je liever alle business logica uit je ERP, dan is Sana commerce een goede oplossing: https://www.sana-commerce.com/
  • En wil je geen losse systemen meer? Kijk dan is naar de oplossing van Dynamicweb, hierin is een PIM, CRM en facturatie mogelijk: https://www.dynamicweb.nl/

Conclusie….wat levert het je op?

  • Geen dubbelen data, dus minder foutgevoelig
  • Een kloppende voorraad, waardoor je op tijd kan leveren.
  • Minder tijd kwijt aan registratie
  • Dus meer tijd voor je core business

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.