eCommerce software? Deel 2, Sana Commerce

De mogelijkheden qua standaard software lijken wel eindeloos, maar wat is nu de meest geschiktste oplossing voor uw bedrijf? In de komende blogs zal ik een paar softwarepakketten uitlichten, wat de kracht is van dat pakket. Vandaag start ik met Sana Commerce 

Sana Commerce is een e-Commerce oplossing die heel krachtig is in combinatie met het ERP systeem, waardoor het beheer super eenvoudig en snel implementeren is. Doordat Sana geïntegreerd is d.m.v. code in het ERP systeem, wordt er gebruik gemaakt van precies dezelfde bedrijfslogica als in het ERP systeem. Zijn er add-ons in Business Central die gebruikt worden in de verkooporder of artikelen in Business Central, dan kan deze logica ook gebruikt worden in de webshop. Waardoor er uniformiteit is en het beheer eenvoudig maakt door alles op 1 plaats te beheren. 

Dezelfde code gebruiken als het ERP systeem heeft nog meer voordelen, het voorkomt o.a. ook afrondingsverschillen bij prijsberekeningen, zeker bij grote aantallen. Bijvoorbeeld bij een afrondingsverschil van 0,001 bij 1 stuk is misschien geen probleem, besteld de klant 100.000 stuks, dan loopt dit verschil op naar 100 euro!  

Hieronder opgesomd wat de + punten zijn van Sana Commerce: 

Functies gebruiker: 

  • Personalisatie d.m.v. klantassortimenten, klant specifieke prijzen en kortingen gepersonaliseerde content in de shop. Daardoor kun je meerdere klantgroepen bedienen in één en dezelfde webshop. 
  • Gebruik makend van de business logica in het ERP systeem, daardoor real-time berekeningen in het winkelwagentje, zoals ERP-gedefinieerde omzetbelasting en BTW 
  • De winkelmand is te configureren in One-step, multi-step en guest checkout  
  • Verkopers kunnen klanten online vertegenwoordigen en hen begeleiden bij het bestelproces. 

Functies beheer: 

  • Real-time verbinding met het ERP systeem, waardoor data zoals voorraad direct in de webshop bijgewerkt is. Er kan in de shop met meerdere bedrijven gekoppeld worden, zodat bijv. Artikelen uit een ander bedrijf komen als de order naar toe gestuurd worden. 
  • Een frontend editor met drag and drop elementen in de page, zodat je zelf bepaald hoe de look-and feel van je shop eruit ziet. 
  • Integratie met de volgende ERP systemen: Microsoft 365 Business Central, Microsoft Dynamics AX, SAP, SAP Business One 
  • Product kenmerken komen uit het ERP systeem en kunnen gebruikt worden als zoek, filter, sorteer of navigatie optie. Kenmerken in Business Central/ AX / NAV zijn flexibel in te richten. 

Marketing: 

  • Integratie met Google Tagemanger en Google Analytics  
  • Integraties via een plugin met o.a.  MailChimp en DotDigital  
  • De mogelijkheid om bezoekers op te volgen met verlaten winkelwagen e-mails. 
  • Gepersonaliseerde kortings codes generen 

Integraties 

  • Integraties via een plugin mogelijk met PIM systeem Perfion 
  • Integraties via een plugin mogelijk t.a.v. verzending met bijv. Transsmart 
  • Integraties via een plugin mogelijk met een grote verscheidenheid aan Payment providers 

Engineering/ optimalisaties: 

  • Sana heeft in de backend de mogelijkheid om aanvullende plugins te uploaden, waardoor partijen eigen functionaliteit kunnen ontwikkelen. 

Conclusie Sana is een goede oplossing voor bedrijven die veel producten hebben, veel orders, veel klant specifieke informatie en verschillende klantgroepen bedienen. De oplossing heeft standaard uitgebreide functionaliteiten en er zijn een grote verscheidenheid aan integraties mogelijk. 

Het voordeel van standaard functionaliteit in een systeem is dat het upgraden eenvoudiger is, omdat er geen maatwerk mee geüpgraded hoeft te worden en de shop daardoor mee gaat met de nieuwste technieken.  Het is een totaaloplossing voor B2B die gericht is op de toekomst. 

Op www.sana-commerce.com meer informatie over Sana Commerce. 

Lees op mijn website het volledige blog: www.itdoel.nl/blog 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.