Return of investment, oftewel…. wat is het terugverdienmodel?

Als je start met een webshop of je wilt de huidige software vervangen, dan lijken de mogelijkheden wel eindeloos. Als je eenmaal precies weet hoe de webshop eruit moet komen te zien en wat jij en je publiek graag wil, ben je al een heel eind.

Alleen komt dán de investeringen om de hoek kijken, hoe weet je nu of deze investering de juiste is? Zoveel software en nog veel meer partijen die de implementatie kunnen verzorgen, offertes die qua bedragen uiteenlopen. Wat zijn de voordelen en soms ook extra opbrengsten! Zoals besparingen de shop verder te automatiseren, een groter afzet gebied (door bijv. meer talen) en niet te vergeten extra omzet!

Of vragen om van wakker te liggen….Welke kosten komen erbij kijken, welke maandelijkse kosten brengt het met zich mee. Hoeveel tijd moet je investering (wat tenslotte ook geld is)? En wanneer heb je dit dan allemaal terug verdiend?

Heb je twijfels of de investering in de (nieuwe) webshop de investering waard is?

Maak dan is een ROI berekening met onderstaande tool. Met een ROI berekening bepaal je wanneer je de investering hebt terug verdient. Een ROI boven de 100% geeft aan dat de investering is terug verdient.

Onderstaande ROI calculatie tool is speciaal ontwikkeld voor eCommerce trajecten.

Hulp nodig? Neem contact op!