YouTube is na Google de meest gebruikte zoekmachine. De markt is onverzadigbaar en toegankelijk voor beginnende YouTubers. Het is algemeen bekend dat YouTubers veel geld verdienen. Héél veel zelfs. YouTube heeft maandelijks wereldwijd 2 miljard ingelogde gebruikers die elke dag 1 miljard uur aan video’s bekijken! Een ongekend groot bereik dus…
YouTube kun je natuurlijk gebruiken om je producten aan te prijzen of tips en adviezen omtrent het gebruik en onderhoud aan je producten. Toch zijn er ook andere manieren om YouTube in te zetten en zelfs zonder producten of diensten een onderneming op te zetten! Het lijkt zo makkelijk, maar doen ze dat?
En wat is een Cash Cow Kanaal?
Cash Cow is een afgeleide van de BCG Methode, de zogenoemde Melk koe. In YouTube-vorm ziet dit eruit als ‘een geautomatiseerd kanaal’, waarbij je focused op het constant uploaden van video’s die door anderen zijn gemaakt. Je kan je voorstellen dat dit enorme tijd bespaard, doordat je zelf geen video’s en beeldmateriaal hoeft te maken.
Op YouTube zijn deze kanalen te herkennen, doordat ze altijd onderwerpen hebben, waarvan het beeldmateriaal op het internet te vinden is. Ze richten zich op manieren om geld te verdienen, de mooiste huizen etc..
Heb je er zelf ooit over nagedacht om een YouTube-kanaal te beginnen?
Hoogstwaarschijnlijk is deze gedachte aan de kant geschoven, genoeg redenen te bedenken; omdat je niet graag voor de camera staat, omdat je geen video’s van jezelf wilt opnemen, of geen idee hebt hoe je dit doet, geen tijd en ga zo maar door.
Maar…heb je even niks te doen… er zijn genoeg trainingen voor te vinden op youtube en natuurlijk ook georganiseerde trainingen door bijvoorbeeld CashCow academy… Lekker in het zonnetje online een training volgen? Klik hier om te bekijken of dit iets voor jou is!
Wil je weten wat een Youtube kanaal voor toegevoegde waarde heeft voor een eCommerce oplossing?
Neem dan contact met eCommerce consultant op om een vrijblijvend adviesgesprek in te plannen.